Reisverslag 5 (09-04-2014/22-05-2014) - Reisverslag uit Dalyan, Turkije van Tiffany Dehne - WaarBenJij.nu Reisverslag 5 (09-04-2014/22-05-2014) - Reisverslag uit Dalyan, Turkije van Tiffany Dehne - WaarBenJij.nu

Reisverslag 5 (09-04-2014/22-05-2014)

Door: tiffany dehne

Blijf op de hoogte en volg Tiffany

22 Mei 2014 | Turkije, Dalyan

Lieve allemaal,

het is al weer eventjes geleden dat ik een reisverslag voor jullie heb geschreven, met name omdat ik er eventjes niet zoveel zin in heb gehad en daarna heb ik er gewoon geen tijd meer voor gehad haha. Vandaar dat ik nu weer eventjes de tijd neem om jullie in te lichten over alles wat ik hier nu aan het doen ben en wat ik gedaan heb.

Vanaf eind april is het seizoen hier echt begonnen, de eerste toeristen die met Corendon op vakantie naar Turkije kwamen en dus bij mij hoorde. Ik was op dat moment heel erg blij, vooral omdat ik nu dan ook echt met werken kon beginnen. Naar het vliegveld, op kantoor, naar hotels en ga zo maar door. Alles qua werk hier is een hele nieuwe ervaring, ook met name omdat het meeste echt op zijn Turks gaat.

Ik moet nog steeds heel erg wennen aan het werken hier. De mensen die mij goed kennen, die weten dat ik altijd ontzettend georganiseerd ben en dat ik altijd alles van te voren in plan zodat ik weet waar ik aan toe ben, om het maar even kort te zeggen: organiseren & plannen kennen ze hier niet. Ik weet pas één dag van te voren wat me de volgende dag staat te wachten. Aan de ene kant een hele goede oefening voor mij, zodat ik de controlfreak in mij een beetje los kan laten, maar aan de andere kant ook heel moeilijk en af en toe vervelend.

Op 26 april kwamen Serena en Cleyton aan in Turkije en wat was ik blij om hun weer te zien. We hebben elkaar iedere dag wel eventjes kort kunnen zien en gelukkig had ik ook nog wel wat vrije tijd overdag. We zijn een dagje heerlijk wezen varen op het meer, genoten van een heerlijke BBQ, naar de modderbaden en zwavelbaden geweest en lekker gezwommen. Helaas zijn de dagen die ze hier hadden veeeel te snel voorbij gegaan en voor ik het wist stond ik alweer op het vliegveld om afscheid te nemen en deze keer wetende dat ik ze pas weer in augustus kan zien.

Nadat Serena en Cleyton weg waren, ging ik verhuizen. Ik zat eerst in een appartementje, eventjes buiten het centrum, maar nu woon in midden in het centrum, vlak boven kantoor. Het bevalt me heel erg goed, want ik kan nu gaan en staan waar ik wil. Na het werk even een hapje eten of een borreltje doen en me geen zorgen hoeven maken dat ik nog door het donker terug moet fietsen. Ik heb er ook een nieuwe collega bij gekregen, Jill uit Schotland en wat kan ik met haar lachen. We zijn al heel vaak leuke dingen wezen doen na het werk en ik heb dankzij haar ook heel veel nieuwe mensen leren kennen.

Alle leuke dingen laten me realiseren dat de tijd eigenlijk veel te snel gaat, voordat ik het weet zit ik alweer in het vliegtuig richting Nederland en is mijn avontuur alweer voorbij. Vandaar dat ik ook nog heel erg ga genieten van de tijd die ik hier nog heb. Ik denk dat ik het best moeilijk ga krijgen om weer in Nederland te moeten wonen, weer alles moet op tijd, afspraken, regeltjes, REGEN. En ja, de regen vind ik nog wel het ergst ! Na een jaar straks in Turkije te hebben gewoond weet ik het nu 100% zeker, ik ben er niet voor gemaakt om in Nederland in de regen te zitten haha.

Aankomende zaterdag komen pappa & mamma naar Dalyan toe en ook daar kijk ik erg naar uit. Ik mis ze nu op de een of andere manier veel meer als dat ik in Istanbul zat. Gelukkig blijven ze 2 weken en kunnen we hopelijk heel veel tijd doorbrengen met elkaar.

Ik hoop dat ik jullie zo weer eventjes voldoende heb geïnformeerd haha.Tot mijn volgende reisverslag maar weer.

Liefs,

Tiffany

  • 22 Mei 2014 - 20:40

    Oma Gankema:

    HAI KLEINDOCHTER VAN ME.zo juiat je belevenissen gelezen, en ik ben erg blij dat je eindelijk je werk doet waar je voor gekomen bent.Ook woon je nu echt naar je zin dat maakt ook heel wat uit in de tijd dat je er nog doorbrengt.Fijn voor je dat je een leuke collega erbij hebt gekregen.Leuk om samen buiten de werkzaamhedener op uit te trekken.En nuzaterdag je oudersweer te zien en bijna doodzal knuffelen is helemaal tegek.Ik wens jullie een paar prachtige weken toe.En ik denk dat wwe zeker wel een beetje op de hoogte worden gehouden als daar tijd voor is.Eerst maar weer de groetjes en een paar dikke knuffels ook van opa natuurlijk.

  • 23 Mei 2014 - 13:33

    Karinfeller:

    Hoi Tiffany, Leuk om eens een reisverslag van je te lezen Ook al hoor ik het een en ander van je moeder onder het wandelen, vind ik het toch heel leuk om te lezen wat je allemaal beleeft. Nog een nachtje en je vader en moeder zijn dan lekker 2 weekjes bij je. Ik kan me voorstellen dat je daar naar uit kijkt. Je moeder heeft ook heel veel zin om je weer te zien. Geniet nog verder van je avontuur in turkye en heel veel plezier met je vader en moeder geniet ervan lieve groetjes Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiffany

Op 27 augustus 2013 gaat mijn avontuur beginnen. Voor 5 maanden ga ik studeren aan Yeditepe University in Istanbul. Als deze 5 maanden voorbij zijn ga ik ook nog een half jaar stage lopen in Turkije.

Actief sinds 07 Mei 2013
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 16732

Voorgaande reizen:

30 April 2015 - 16 Mei 2015

Jakarta, Indonesië

01 April 2015 - 30 April 2015

Nan Seasons Boutique Resort, Thailand

24 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Stage lopen bij Tamarisk Tourism in Dalyan

27 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Studeren/Studying Yeditepe University

Landen bezocht: