Reisverslag 4 (19-03-2014/08-04-2014) - Reisverslag uit Dalyan, Turkije van Tiffany Dehne - WaarBenJij.nu Reisverslag 4 (19-03-2014/08-04-2014) - Reisverslag uit Dalyan, Turkije van Tiffany Dehne - WaarBenJij.nu

Reisverslag 4 (19-03-2014/08-04-2014)

Door: tiffany dehne

Blijf op de hoogte en volg Tiffany

08 April 2014 | Turkije, Dalyan

Lieve allemaal,

ik vond het wel weer tijd worden voor een nieuw reisverslagje, dus hier komt er weer eentje ! Veel plezier met lezen !

Ik heb de afgelopen weken veel gewerkt aan mijn school opdrachten. Ik moest een Placement Plan inleveren en mijn Research Proposal. Gelukkig is het nog niet mega druk qua toeristen in Dalyan en heb ik dus hard door kunnen werken om mijn deadlines voor school te halen.

Het weekend van 29 maart ben ik naar Antalya geweest. Hier hadden we een meeting van Corendon. Eerst naar het kantoor geweest daar om allerlei spullen te verzamelen zoals een complete outfit, papieren, mappen en ga zo maar door. Daarna zijn we doorgereden naar Lara om daar te luisteren naar het verhaal van iemand van de Complaint Handling van Corendon Nederland. Daarna zijn we naar het hotel gereden, hebben we onze spullen neergezet en zijn we lekker wezen uiteten bij een SUPER restaurant. Heerlijke gerechtjes en mega lekker vlees. De volgende dag zijn we weer richting Dalyan gegaan.

Wat trouwens ook nog wel heel grappig was, was dat tijdens die meeting in Lara ineens iemand tegen mij zei: HEE IK KEN JOU?!?!?! Dus ik draaide me om en kon het me eerst even niet bedenken waarvan ik deze jongen zou moeten kennen, maar uiteindelijk bleek hij onze host te zijn geweest tijdens een school tripje naar Turkije vorig jaar.

Afgelopen week heb ik mijn research proposal afgemaakt en ingeleverd en daar kreeg ik ook gelijk feedback op. Ik moest één klein dingetje aanpassen, maar voor de rest was hij perfect (gelukkig, niet al dat werk voor niets geweest haha). Normaal gesproken zou ik een research proposal zo in elkaar hebben gezet, maar omdat al mijn school boeken in Nederland liggen was het een aardig werkje. Ik moest alle informatie van het internet halen en natuurlijk kwamen er daardoor allemaal bronvermeldingen bij en dat zorgde voor een hoop extra werk.

Deze week ben ik vooral bezig met het opzetten van mijn questionnaire en het uitwerken van mijn competencies (jaja, school denkt natuurlijk dat we niets te doen hebben en alle tijd van de wereld hebben voor hun opdrachten). Maar goed, uiteindelijk komt het vast allemaal af, maar voor nu ben ik er even klaar mee. Ik begrijp dat je tijdens je stage onderzoek moet doen en dat school de ontwikkeling van je competencies bij wilt houden, maar dat ze overal documentary evidence enzo van willen vind ik echt ONZIN ! (maarja, wie ben ik om daar over te klagen).

Voor de rest maak ik eerlijk gezegd niet echt heel veel mee hier. Het is nog erg rustig (half april komen de eerste Corendon gasten, dus dan zal ik veel meer werk hebben gelukkig). Het weer is erg goed en ik denk eerlijk gezegd dat dat ook niet veel meer zal veranderen (oke het zal steeds warmer worden haha, maar daarover hoor je mij niet klagen).

Ik heb de afgelopen 2 weken op kantoor gewerkt met mijn nieuwe collega en wat kan ik met haar lachen. Ze spreekt alleen Turks, dus dat is voor ons alle 2 een hele uitdaging. Met wat Engels, Turks, Duits en handen en voeten werk proberen we ons te redden (en dat is niet altijd even makkelijk, maar levert wel een hoop gelach op haha).

Over 18 daagjes komen Serena en Cleyton richting Dalyan en ik kan eerlijk gezegd niet wachten totdat ze er zijn ! Weer even wat vertrouwde gezichten. Het lijkt allemaal wel leuk, lekker op studie in het buitenland en lekker op stage in het buitenland, maar langzamerhand ga je je wel realiseren dat je je thuis best wel kan missen. Gewoon de kleine dingen als je moeder die je ontbijtje voor je maakt of je een bakje fruit brengt. Je vader waarmee je 's avonds lekker onderuit op de bank NCIS of CSI kan kijken. Je vriendinnen waarmee je uren lang over van alles en nog wat kan kletsen, onder het genot van een borreltje. Je zus waarmee je lekker ruzie kan maken om niets en vervolgens weer gezellig een feestje mee pakt.

EN TOCH, ben ik nog steeds gek op Turkije en wil ik nog altijd heel graag in Turkije wonen en werken na mijn studie. En ook wil ik heel graag afstuderen in Turkije als dat allemaal gaat lukken met het regelen ervan. De ervaringen die je op doet zo ver van huis, in je eentje, die maken het allemaal dubbel en dwars waard.

Nou ik hoop dat jullie hier weer even mee vooruit kunnen en tot mijn volgende reisverslag.

Liefs,

Tiffany

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiffany

Op 27 augustus 2013 gaat mijn avontuur beginnen. Voor 5 maanden ga ik studeren aan Yeditepe University in Istanbul. Als deze 5 maanden voorbij zijn ga ik ook nog een half jaar stage lopen in Turkije.

Actief sinds 07 Mei 2013
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 16724

Voorgaande reizen:

30 April 2015 - 16 Mei 2015

Jakarta, Indonesië

01 April 2015 - 30 April 2015

Nan Seasons Boutique Resort, Thailand

24 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Stage lopen bij Tamarisk Tourism in Dalyan

27 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Studeren/Studying Yeditepe University

Landen bezocht: