Reisverslag 2 (26-02-2014/28-02-2014) - Reisverslag uit Dalyan, Turkije van Tiffany Dehne - WaarBenJij.nu Reisverslag 2 (26-02-2014/28-02-2014) - Reisverslag uit Dalyan, Turkije van Tiffany Dehne - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2 (26-02-2014/28-02-2014)

Door: tiffany dehne

Blijf op de hoogte en volg Tiffany

28 Februari 2014 | Turkije, Dalyan

Lieve allemaal,

Hierbij mijn volgende reisverslag alweer, want ik heb alweer genoeg te vertellen.

Op woensdag de 26e werd ik ’s morgens wakker met wat kiespijn, toch maar even een broodje proberen te eten, want ik er zat waarschijnlijk iets tussen mijn kiezen. In de middag kwam Arzu (mijn bazin) langs om een camera op te halen die ik voor haar had meegenomen vanuit Nederland. Omdat mijn kiespijn inmiddels zo erg was geworden, heb ik haar gelijk om een goede tandarts gevraagd en jahoor daar ging ik, op naar Ortaca naar de tandarts.

Nadat de tandarts de vulling in mijn kies had bijgeslepen en mijn tandvlees had opengemaakt, werd de pijn al snel minder gelukkig. Na terugkomst uit Ortaca nog eventjes langs Joli geweest om daar een kopje thee te doen en eenmaal thuis kwam gelijk de kiespijn weer terug, maar dan dubbel zo erg. Ik heb de tandarts terug gebeld en die zei dat ik de volgende dag gelijk weer terug moest komen (dat betekende dus dat ik eerst deze nacht nog door moest komen). Gelijk bij de apotheek wat gehaald om mee te spoelen en de pijn te verminderen, helaas was dit al binnen een uur uitgewerkt en moest ik de rest van de nacht dus zonder pijnstilling doen.

Na 3 uur slaap ben ik de volgende ochtend om half 8 opgestaan om richting de tandarts in Ortaca te gaan. Nadat de tandarts mijn vulling er had uitgehaald bleek dat de tandarts iets was vergeten er onder te doen en daardoor heeft het de zenuwen rond mijn wortels aangetast, ja hoor, heerlijk een Turkse wortelkanaal behandeling was het gevolg daarvan. Nou heeft een normaal mens 3 wortels in zijn kies en natuurlijk heeft Tiffany er maar 2 (die ook nog eens aan de bovenkant schuin weglopen), dus daardoor werd het nog een lastige klus om deze goed te behandelen. Na 2 uur in de stoel te hebben gelegen en nadat mijn 2 wortels bijna helemaal schoonwaren, kwam ook de 3e wortel ineens tevoorschijn. Maar goed, daar hadden we even geen tijd meer voor, dus een tijdelijke vulling erin en kom zaterdag maar weer terug voor het 2e deel van de wortelkanaal behandeling.

Na dit avontuur bij de tandarts, kwamen we gelijk in het volgende avontuur terecht, namelijk het verlengen van mijn verblijfsvergunning. Nee hoor, dat doen we niet krijg je dan te horen. Je moet morgen het land verlaten en dan in Nederland bij het consulaat een nieuw visum aanvragen. Nou mevrouwtje van de Turkse politie, moet u eens goed luisteren, mij is verteld dat ik gewoon mijn verblijfsvergunning kan verlengen met het visum dat ik nu heb, dus ik ga ook niet het land verlaten voordat ik een nieuwe verblijfsvergunning heb. (Gelukkig heeft mijn bazin wat connecties bij het consulaat in Ankara, dus op goede hoop van zegen nu maar afwachten). Verhaal wordt vervolgd.

In de avond ben ik gezellig met Becky bij Joli een hapje Mexicaans gaan eten om even alle ellende te vergeten haha.

Op vrijdag de 28e werd ik ’s morgens wakker en helaas was het niet de mooie dag die ik had verwacht. Het was redelijk bewolkt, dus een mooie dag om een wasje te draaien en eventjes in de tuin te werken. In de middag kreeg ik een telefoontje van mijn vader die het consulaat in Nederland had gebeld en jahoor ook zij vertelde dat ik het land moet verlaten. Dit is de laatste dag dat mijn visum geldig is, dus vanaf zaterdag ben ik eigenlijk illegaal in Turkije en kan ik het land uitgezet worden. Mijn bazin Arzu, mijn vader en ik hebben toch maar besloten dat het beter is om terug te komen naar Nederland om bij het consulaat in Rotterdam een nieuwe visum aan te vragen, alleen toen kwam gelijk het volgende probleem boven water. Doordat ik een ontsteking in mijn kies heb en een tijdelijke vulling, mag ik niet vliegen. Morgen ochtend ga ik dus gelijk naar de tandarts en die gaat mijn kies reis klaar maken (lees: vulling eruit en met een groot gat erin en open wortels het vliegtuig in) en zondag vlieg ik dan terug naar Nederland om A. maandag gelijk naar de tandarts te gaan en B. een nieuw visum aan te vragen.

Ik hoop dat ik makkelijk het land uit kom, want doordat mijn visum is verlopen kan ik en een boete krijgen en de toegang tot Turkije kan mij geweigerd worden voor één jaar, maar laten we hopen dat ik mijn vrouwelijke charmes in de strijd kan gooien en dat ik de kans krijg mijn verhaal uit te leggen.

Jaja mensen, laten we het er maar op houden dat ik me deze week (het begin van mijn leuke stage tijd) heeeel anders had voorgesteld. Alleen maar tegenslagen en een paar honderd euro lichter ben ik dus maandag weer voor even in Nederland.

Wordt vervolgd,

Liefs Tiffany

  • 28 Februari 2014 - 21:27

    Karin:

    Goh Tif wat vervelend allemaal. Wie had dit verwacht ik hoop dat dit verhaal toch maar goed mag aflopen. We duimen en leven met je mee. Hopen op een goed vervolg. Groetjes karin

  • 01 Maart 2014 - 19:12

    Omaaagje:

    Hai,tiffany wat een narigheid allemaal voor je. We duimen voor ie dat je reis terug geen problemen geven en je gauw weer thuis bent Ook hoop ik voor je dat de tandarts het werk beter zal afmaken als waar hij je mmee naar huis heeft gestuurd Weleven met je mee.Liefs opa en oma.

  • 01 Maart 2014 - 19:19

    Omaaagje:

    Hai,tifffany wat een narigheid waar je niet op gerekend had . Morgen ben je weer thuis en dan maar hopen
    Dat alles geregeld wordt,we leven met je mee.

  • 02 Maart 2014 - 09:38

    Lieve:

    Hallo,

    Ik vertrek binnen 2 weken op reis met het vliegtuig en zit met een probleem aan mijn linker boventand. Er zit een groot gat onder een vulling, zodat de zenuw aan het afsterven is en ik voor een wortelkanaalbehandeling moet gaan en plaatsen van een implantaat onder volledige narcose. Probleem is dat ik pas na de reis een afspraak heb.
    Ik weet dat het vliegen een enorme pijn kan veroorzaken. Wat kan ik doen om die pijn draaglijk te maken en gaat die pijn over eens ik geland ben? Jullie raad is meer dan welkom.


  • 02 Maart 2014 - 10:52

    Tiffany:

    Hallo lieve,

    Ik zal je eerlijk vertellen dat ik nu een vlucht van 1 uur achter de rug heb en dat die pijn redelijk ondragelijk is.
    Ik heb saridon pillen geslikt en de gehele vlucht een koude fles water op mijn wang gehouden en ook koud water drinken helpt wat.

    ik raad je aan, laat eerst je tand in orde maken voordat je gaat vliegen. Ik weet in ieder geval dat ik dit nooit meer doe en ook nog een vlucht van 4 uur in het vooruitzicht heb.

  • 03 Maart 2014 - 16:11

    J Van Reeuwijk:

    Hoi Tiff,

    Wat een ellende allemaal zeg!Nou hou je taai en sterkte! Veel liefs van ons allemaal!

Tags: dalyan, turkije, stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiffany

Op 27 augustus 2013 gaat mijn avontuur beginnen. Voor 5 maanden ga ik studeren aan Yeditepe University in Istanbul. Als deze 5 maanden voorbij zijn ga ik ook nog een half jaar stage lopen in Turkije.

Actief sinds 07 Mei 2013
Verslag gelezen: 3244
Totaal aantal bezoekers 16728

Voorgaande reizen:

30 April 2015 - 16 Mei 2015

Jakarta, Indonesië

01 April 2015 - 30 April 2015

Nan Seasons Boutique Resort, Thailand

24 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Stage lopen bij Tamarisk Tourism in Dalyan

27 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Studeren/Studying Yeditepe University

Landen bezocht: